معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پاسخگوی مشکلات حقوقی - قضایی زائران حرم عبدالعظیم حسنی شد 

13:30 - 11 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۸۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پاسخگوی مشکلات حقوقی - قضایی زائران حرم عبدالعظیم حسنی شد 
دیدار مردمی سخنگو و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

خبرگزاری میزان- پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان با مردم امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضایی و معاونانش با حضور در حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) پاسخگوی مشکلات حقوقی- قضایی زائران و مردم این منطقه شد.

این دیدار مردمی که با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ری برگزار شد شهردار و مدیران شهری این منطقه نیز حضور داشتند.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حاشیه این دیدار مردمی گفت‌وگو با میزان گفت: متاسفانه همچنان مشاهده می‌کنیم که شهروندان عمدتا به دلیل اطلاعات حقوقی ناکافی وارد معاملاتی می‌شوند که در نهایت متضرر می‌شوند. 

وی ادامه داد: دانش ناکافی در موضوعات حقوقی و عدم اخذ وکیل در معاملات سبب می‌شود که افراد وارد عرصه‌هایی شوند و مورد سو استفاده کلاهبرداران قرار گیرند.

جهانگیر به استانداردسازی قرارداد‌ها برای پیشگیری از برخی از جرایم پرتکرار اشاره کرد وگفت: از سوی معاونت پیشگیری استانداردسازی یک سری از قرارداد‌ها در حوزه‌های پرتکرار انجام شده و سایر موارد نیز در دست تدوین است.

وی افزود: امیدواریم امسال بتوانیم قرارداد‌های استانداردسازی شده در حوزه مسکن را تمام کنیم و به بنگاه‌های املاک و دفاتر این حوزه ابلاغ کنیم تا مردم بی‌جهت گرفتار کلاهبرداری‌های این چنین نشوند و حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کاهش یابد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به برگزاری این دیدار مردمی با همراهی سایر بخش‌ها گفت: برای اینکه این دیدار‌های مردمی از حالت تشریفاتی خارج شود و افراد بتوانند همه حقوق خود را پیگیری کنند تلاش می‌کنیم تا اگر جایی می‌رویم مجموعه‌های اجرایی مثل شهرداری سایر بخش‌های دیگر را هم کنار خود داشته باشیم هم حضور داشته باشند تا اگر کاری به آن‌ها محول شده انجام نداده‌اند همین جا قابل پیگیری باشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *